F.A.Q. – meest gestelde vragen

Heb je ondanks de uitgebreide informatie op mijn website toch nog een vraag? Dat kan natuurlijk. Deze kan je stellen door een e-mail te sturen naar info@eerstehulpbijfeestjes.nl. Wil je niet hoeven wachten op een antwoord dan vind je het antwoord op de 15 meest gestelde vragen hier onder.

Deze website voldoet aan de nieuwe AVG-wet (Algemene verordening gegevensbescherming). Zie hiervoor mijn Privacybeleid.

1. Als ik een draaiboek direct bestel, wanneer heb ik dit dan in huis?

Dit is afhankelijk van het moment waarop de betaling van de per e-mail verzonden factuur of Tikkie wordt gedaan. Bankbetalingen die worden gedaan op werkdagen vóór 12.00 uur, staan veelal rond 17.00 uur op mijn rekening. Op dat moment kan het draaiboek worden verzonden. Bankbetalingen op werkdagen na 12.00 uur staan de volgende werkdag op mijn rekening en draaiboeken kunnen dus ook op die dag worden verzonden. Betalingen via Tikkie kunnen direct tijdens werkuren worden verwerkt.

Bankbetalingen gedaan op vrijdag na 12.00 uur of in weekenden of op feestdagen, staan de eerstvolgende werkdag op mijn rekening en worden op die dag verwerkt en verzonden.

Bankbetalingen gedaan vanuit het buitenland doen er meestal een dag langer over. Controleer de berichten op de homepage om te kijken of er gewijzigde levertijden zijn wegens vakantie!

2. Waarom kan je je bestellingen niet met ideal betalen?

Mijn bedrijfje is te klein waardoor de betaalmogelijkheid met ideal erg duur is. Het beste alternatief is Tikkie waarbij je de betaallink per e-mail ontvangt. Ik heb hiervoor je telefoonnummer dus niet nodig!

Een alternatief is de standaard bankoverschrijving. Inmiddels verwerken de meeste banken de betalingen via internetbankieren op werkdagen zo vlot, dat betalingen vóór 12.00 uur meestal al dezelfde werkdag kunnen worden verwerkt.

3. Krijg ik mijn bestelling sneller als ik een e-mail stuur met een (afbeelding van een) betaalbewijs?

Een (afbeelding van een) betaalbewijs verzonden via e-mail is helaas geen geldig betaalbewijs aangezien het te fraudegevoelig is. Ik controleer mijn rekening ’s morgens rond 10.00 uur, ’s middags rond 17.00 uur en ’s avonds rond 20.00 uur. Dit zijn de tijden waarop de meeste betalingen zijn verwerkt en zichtbaar worden op de rekening. Zodra de betaling hier zichtbaar is, kan de bestelling worden verzonden.

4. Waarom kunnen sommige feestkisten niet per post worden verzonden en geretourneerd?

Dit zijn feestkisten die te grote of kwetsbare materialen bevatten en/of te zwaar zijn om per post te worden verzonden. Het betreft de kisten Harry Potter Toverschool Toernooi of Zweinsteins Strijders en Robinson Games. Game of Thrones Escape Room of Game of Thrones Levend Stratego en het Hawaïfeest kunnen worden aangepast voor verzending.

5. Waarom worden feestkisten zonder verzendoptie niet verhuurd buiten 60 kilometer vanaf Leusden?

EHBF is een eenmanszaakje wat betekent dat ik van huis uit werk en de zolder mijn opslagruimte is. Ik heb daarom een beperkt assortiment aan feestkisten. Het is dus belangrijk dat alle kisten tijdig worden geretourneerd. Mocht blijken dat het retourneren niet tijdig lukt, dan wil ik deze persoonlijk kunnen komen ophalen zonder dat ik hier veel reistijd en benzine mee kwijt ben.

6. Kan ik een feestkist al een week van te voren krijgen om de voorbereidingen snel te kunnen starten?

Wegens de beperkte voorraad is het niet mogelijk om feestkisten zo lang van te voren te ontvangen. Bij betaling van de factuur kan je wel direct de download van het draaiboek ontvangen. Aan de hand hiervan kunnen de voorbereidingen meteen starten.

Voor verzendbare feestkisten geldt dat het pakket 3 werkdagen voor aanvang van het feest zal worden verzonden en 1 tot 2 werkdagen na het feest weer retour moet worden gezonden met behulp van het retour label.

Een niet te verzenden feestkist kan maximaal 2 werkdagen vóór het feest worden opgehaald en moet ook maximaal 2 werkdagen na het feest weer worden geretourneerd.

7. Waarom staat er geen telefoonnummer bij de contactgegevens?

Zoals al eerder is gezegd is EHBF een eenmanszaakje. Ik doe alles zelf, van website bouwen tot administratie tot het maken en verzenden van mijn producten. Omdat ik daarnaast nog andere dingen doe, is mijn werktijd beperkt. Daarom staat de informatie die je nodig hebt op de website. Daarnaast bied ik de mogelijkheid om contact op te nemen per e-mail of facebook chat. Zo kan ik mijn beschikbare werktijd zo optimaal mogelijk benutten.

8. Hoe pak ik een ZIP-bestand uit?

Voor de uitleg over het uitpakken van een ZIP-bestand in Windows of Mac klik je hier.

9. Waarom blijven bij Powerpoint bestanden de andere dia’s links in beeld staan en werken de hyperlinks niet?

Voor het vertonen van de Powerpointpresentatie moet je het bestand uitvoeren als diavoorstelling. Anders reageert deze niet op muiskliks en hyperlinks en blijven links in beeld de andere dia’s staan. De diavoorstelling kan worden gestart op verschillende manieren binnen het programma:

  • Start de diavoorstelling met behulp van een snelknop links bovenin met het symbool    
  • OF rechts onderaan in de werkbalk met het symbool   blank
  • OF bovenaan de pagina in je werkbalk met de tekst      blank
10. Als ik het bestand voor uitnodigingen open, mist er een deel van de tekst. Hoe kan dat?

In het mapje “Handleiding en hulpbestanden” zijn bestanden toegevoegd met een lettertype dat niet automatisch op iedere computer staat. Installeer deze lettertypes eerst, voordat je met de uitnodigingen aan de gang gaat. Op de meeste computers kun je gewoon dubbelklikken op het lettertype bestand en krijg je een optie “installeer”.

11. Kunnen draaiboeken en/of postpakketten worden geretourneerd als ze niet aan de verwachting voldoen?
blank

Het is niet mogelijk om digitaal verzonden draaiboeken retour te zenden en hiervoor geld terug te ontvangen aangezien niet voor mij is te controleren of het draaiboek daadwerkelijk door de gebruiker is gewist. Postpakketten die niet naar wens zijn, kunnen binnen 14 dagen retour worden gezonden naar Eerste Hulp Bij Feestjes. Je kunt je verzoek tot retourneren per e-mail versturen en ontvangt dan z.s.m. een e-mail met een link voor het gratis retour verzendlabel. De kosten van het postpakket zelf worden exclusief de kosten van het digitale draaiboek volledig teruggestort op je bankrekening indien alle producten onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking worden ontvangen.

12. Waarom worden draaiboeken en/of postpakketten niet verkocht aan feestaanbieders?

Om oneigenlijk gebruik te voorkomen, is het niet mogelijk om digitaal verzonden draaiboeken en de eventueel daarbij behorende postpakketten te bestellen als je zelf ook feestaanbieder bent. Je mag dus de ideeën en materialen die door EHBF zijn ontwikkeld, niet gebruiken om zelf geld aan te verdienen. Omdat het niet is te controleren hoeveel geld een feestaanbieder aan mijn ideeën verdient, is het niet praktisch om een samenwerking aan te gaan met de feestaanbieder. Dit geldt zelfs voor bijvoorbeeld BSO’s die tegen betaling van ouders zorgen voor leuke activiteiten tijdens de vakantie.

13. Waarom kan ik geen bestelaccount aanmaken bij EHBF?

Tegenwoordig moet je haast bij iedere bestelling via een website een account aanmaken. Je gegevens worden dan online opgeslagen binnen de bestelomgeving van de webshop. Dit brengt allerlei risico’s met zich mee wanneer de website een keer zou worden gehackt. Dit is de reden waarom ik alleen werk met bestelformulieren die niet opgeslagen worden op mijn website. Deze website voldoet onder andere hierdoor aan de nieuwe AVG-wet (Algemene verordening gegevensbescherming). Zie hiervoor mijn Privacybeleid. Bestellen bij EHBF is dus super veilig!

14. Waarom kan een draaiboek bestelling worden geweigerd?

EHBF behoudt zich het recht voor om bestellingen onder valse naam of met onvolledig of vals adres te weigeren. Een bestelling plaatsen en aannemen, hoort te zijn gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Zoals bij vraag 13 is uitgelegd, zijn je privacygegevens bij EHBF veilig. Zelf vind ik het vervelend als een bedrijf mijn gegevens doorverkoopt aan derden dus doe ik dat ook niet met jouw gegevens. Daarnaast moet ik wel de gelegenheid hebben om te controleren of je niet met verkeerde bedoelingen een draaiboek bij mij koopt. Die gelegenheid heb ik niet als je valse of onvolledige gegevens opgeeft.

15. Hoe “groen” werkt EHBF?

Ik probeer op verschillende manieren zo milieubewust mogelijk te werken.

  • Materialen in de te huren feestkisten worden, zolang ze nog goed zijn, steeds hergebruikt
  • Er kunnen gratis groene, herbruikbare drinkbekers worden meegehuurd tot 40 à 50 personen
  • Ik gebruik gerecycelde dozen voor mijn postpakketten
  • Ik gebruik enveloppen van gerecyceld papier
  • Ik print op en gebruik FSC Ecolabel printpapier en gekleurd papier
  • Ik doe aan afvalscheiding
  • Ik gebruik groene stroom en wek deze deels zelf op middels zonnepanelen

Heb je andere vragen of tips? Neem dan contact met mij op. Contactgegevens zijn te vinden op de volgende pagina: contact