Los 3 zaken op aan de hand van raadsels, aanwijzingen en bewijsstukken met het Sherlocks escape draaiboek. Dit vereist niet alleen goed teamwork maar ook individueel denk- en speurwerk. De kans is groot dat je de spelleider nodig hebt voor hints. Of zijn jullie de slimmeriken die denken dat ze dat niet nodig zullen hebben? Durven jullie de uitdaging aan? Eenmaal gespeeld ben je natuurlijk wel tot geheimhouding van de oplossingen verplicht!
Hier vind, koop, bestel je leuke ideeën en opdrachten om thuis of op iedere zelf gekozen locatie je escape room te maken, organiseren of spelen met behulp van het draaiboek van EHBF.
Mogelijkheden:
- Huur feestkist, aankoop digitaal draaiboek, aankoop postpakket
- Aanpassingen voor feesten met meer deelnemers (tips beschikbaar in het draaiboek)
Bestellen
Direct betalen via PayPal
Richtlijnen
16 tot circa 70 jaar
5 – 9
1 spelleider
eigen binnen locatie
Voorbereiding
draaiboek: 9 – 12 uur
Speelduur
circa 1 – 2 uur naar keuze
Opdrachten
Algemeen: Zoek de sleutel van de ruimte waar de laboratoriumkoffer ligt opgesloten. Deze heb je nodig voor het oplossen van enkele zaken.
Zaak 1: “A Study in Pink” – Een Raadsel in Roze: Wie is de roze vrouw, waar zijn haar verdwenen spullen en waarom heeft ze iets in de vloer gekrast met haar nagels?
Zaak 2: “The Blind Banker” – De Blinde Bankier: Waarom is de bankier vermoord, wat heeft de vreemde brief te betekenen en hoe is de moordenaar uit het bankgebouw ontsnapt?
Zaak 3: “The Hounds of Baskerville” – De Beesten van Baskerville: Waarom is de vader van Henry Knight 20 jaar geleden verdwenen op de Dartmoorse heide en kloppen de verhalen over monsterachtige beesten die bezoekers van de heide in het donker aanvallen?
De oplossing van deze drie zaken zijn nodig voor het vinden van de juiste cijfercode waarmee de Escape Room “unlocked” kan worden.
Wat is inbegrepen
Inhoud draaiboek download
- complete handleiding met duidelijke speluitleg van alle zaken, benodigde materialen etc. (PDF)
- te printen materialen per zaak (PDF)
- te printen overige benodigdheden
- organisatietips grote groepen
- toegang tot website Sherlocks Escape Room
- Google form voor grote groepen
- te printen extra’s
- sherlockmuziek (mp3)
Wat je zelf nog moet regelen:
- benodigdheden printen en/of aanschaffen (materialen met * zijn niet noodzakelijk)
- eventueel 1 of 2 laptops of computers met internetaansluiting en eventueel een televisie
- enkele mobiele telefoons met internet verbinding
- locatie met 3 à 4 ruimtes
- 1 huissleutel en 1 reservesleutel
Drie andere Escape Rooms van EHBF:
Bestellen
Direct betalen via PayPal
Meer inspiratie nodig? Kijk ook eens op: